Exercițiul admirațiunii

Uitându-mă în jur pot să afirm că mi se cere des să critic, să mă revolt din cauza nedreptății. Dar și nedreptatea asta este făcută de oameni așa că, de fapt, asist la o critică permanentă, pertinentă sau nu. Și dacă ar fi să mă revolt din cauza faptei și nu a făptașului poate ar fi altceva. Poate nu aș vedea oamenii dezgoliți, simplificați, dezumanizați.

Se spune că frumusețea este în ochii privitorului așa că vreau să am și eu ochi frumoși. Și pentru asta îmi propun un exercițiu al admirațiunii. Să scriu ceva frumos despre un om întâlnit sau o faptă frumoasă.

Solomon Marcus spunea că una dintre nevoi este nevoia de omenesc și omenie.

Mi-aduc aminte de o întâmplare dintr-o seară ploioasă și de un buchet mare de liliac căruia nu i-am putut rezista și nu am plătit prețul corect.

Mă duceam acasă când zării buchetul imens de liliac alb. Dar iată că era vândut la colțul străzii de un ins amețit  ce părea că îl furase. Nu era tocmai o idee bună să-l iau de la el. Dar era așa frumos, era alb cu multe floricele și mirosea așa bine. Și cu un tupeu năvalnic îl întreb cât cere pe el. Îmi spuse că 20 lei. Și mai obraznică îi spun că-i dau 15 lei și-l înfașc repede vrând să mă fac nevăzută din așa companie. Dar îl aud cum spune: Este un buchet frumos, nu? Ați făcut afacere bună. Părea de treabă și nu un derbedeu.

Mi-am dat seama că nu spusesem mulțumesc și că trebuia să spun. Era buchetul lui de liliac. Până și schimbul lucrurilor este un schimb al emoțiilor, al aprecierii, al întâlnirii a doi oameni.

Cu toții ne dorim apreciere și omenie. Un prieten spunea că fericirea este singurul lucru pe care putem să nu-l avem dar putem să-l dăruim.

liliac-alb-23

 

Lasă un răspuns

