logica asta

Monsieur Jourdain din piesa Burghezul gentilom al lui Moliere la aflarea definiției cuvântului ”proză” exclamă plin de uimire : „Ca să vezi, toată viața am vorbit în proză și nici n-am știut”. Cam așa văd și eu, uneori,  povestea cu logica și logicienii.

Cine spune că cei ce studiază logica au mai multă logică decît un țăran de pe cîmp?

Aud deseori fraza: Dar este logic cum a procedat? Eu cred că poate fi o întrebare pertinentă surprinzînd un comportament greu de înțeles dar, de cele mai multe ori, este o întrebare  ce trădează o ușoară superioritate. Cred că am fi mai relaxați cu noi înșine dacă am ști că multe dintre alegerile noastre nu sunt logice. Pînă la urmă o carte celebră de a lui Freud este despre nebuniile pe care le facem cu toții zilnic. Creierul unui îndrăgostit este asemănător cu al unui obsesiv-compulsiv.

Deseori suntem ghidați de o logică a inimii care poate avea și ea rațiunile  ei după cum spune însuși Dem Zamfirescu. Așa că să avem încredere în gîndurile noastre mai puțin raționale.

Să nu ajungem ca în bancul:

3 logicians walk into a bar. The bartender asks ” Do all of you want a drink?”

The first logician says: „I don’t know.”

The second logician says: „I don’t know.”

The third  logician says: „Yes!”

logica

 

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

