iarăși om

               Dar mai mult decât atât, dacă voiesc, pot de îndată să te prefac într-o stană de piatră.

Cumpărătorul; Cum într-o stană de piatră? că doar nu ești Perseu, după câte știu.

Chrysipp: Am să te lămuresc îndată. Nu e piatra un corp?

Cumpărătorul: Ba da.

Chrysipp: Iar viețuitoarea nu e și ea un corp?

Cumpărătorul: Ba este.

Chrysipp: Recunoști că ești o viețuitoare?

Cumpărătorul; Așa cel puțin cred.

Chrysipp: Fiind deci un corp, ești și o piatră.

Cumpărătorul: Dar, rogu-te, nu face așa ceva! Ci, în numele lui Zeus, slobozește-mă și fă-mă la loc om!

Chrysipp: Nu e greu. Să fii om iarăși! Spune-mi orice corp este o viețuitoare?

Cumpărătorul: Da.

Chrysipp: Dar piatra este o viețuitoare?

Cumpărătorul: Nu.

Chrysipp: Dar tu ești un corp?

Cumpărătorul:Da.

Chrysipp: Întrucât ești corp, ești o viețuitoare?

Cumpărătorul: Da.

Chrysipp: Prin urmare, nu ești piatră, fiindcă ești o viețuitoare.

Cumpărătorul. Ce inimă bună! Mi se răciseră picioarele, ca și Niobei. Mă înțepenisem. Am să te cumpăr. Căt trebuie să plătesc pentru el?……………………………………………

Filozofii la mezat-Lucian din Samosata

Lasă un răspuns

